Slamat Hari raya


Selamat Hari raya aku ucap kan kepada semua kawan2 aku yang jauh, yang dekat, dan kepada semua yang mengenali diri ini. Mintak ampun, mintak maaf kalo ade terkasar bahasa dengan korang. Aku pikir balik, mmg byk salah yang kite kadang2 terlepas pandang dan xberniat pn nk buat, tp terbuat kan. SO itu psl la org kate maaf zahir dan batin (bende2 yang kite xnmpk, terlepas pndg, sekecil2 zarah2 dosa yg kite buat). Bukan 'Batin' yang merujuk kepada nafsu. Sebab tu jugak orang ckp tenaga batin sebab tenaga tue mmg xbleh dilihat. Rahsia kan..

Setiap kali raya aku mmg akan beraya kt rumah. Tgh hari raya pertama br aku akan bergerak menuju ke rumah saudara mara di sekeliling negeri selangor (PJ, Banting n Klang). Selepas itu, raya kedua, kami akan pulang ke Tg malim (kmpg bpk aku). Slalunya kt sana ada la dalam 2-3 hari. Masa nie mmg ramai saudara mara datang berkunjung. Kalo free, parents aku akan bwk makcik aku nie pegi serang rumah diorg plak. He4, counter attack. Time kecik2 dlu aku slalu la ikot mn ayah aku pegi beraya, dh besar2 nie, aku ikot bile aku nk or dipaksa je, klo x, aku dok umah cousin aku je or aku lepak kt umah makcik aku tgk tv.

Raya kali nie aku sgt2 bermakna dan sgt aku hargai. Sebab aku dh lama xbalik umah, then utk bulan posa ari tue aku xdpt berbuka or bersahur ngan parents aku langsung. Memang sedih giler, so time raya nie mmg puas bagi aku psl dpt raya dengan family. Baru aku rasa erti raya sebenar. Oh tidak!, adakah ini tanda usia aku sudah lanjut?, tidak2, aku masih muda. Kepada anak muda yang lain, jgn jdk mcm aku, klo bleh balik la time pose, bebuka la ngan parents kita. Diorg rindu kt kita sebenarnyer walaupun xditunjuk, dan kita sebagai anak xleh nk tipu perasaan kita. Mmg kita rindu kan diorg sebenarnye xkira waktu.

Then aku pn lame giler xjmpe kwn2 lame putrajaya, sri petaling n xdilupakan sipalat2 (SPP). Aku isi masa aku dengan berjumpa diorg je kecuali geng sri petaling, diorg sibuk skit kot, xnk kacau la kan. Memang raya nie sgt bererti bg aku. Smpi assgment ke, xsmpat nk buat.

Sekali lagi aku nk memohon ampun dan maaf kepada semua kawan2 aku, jauh dekat dan kepada semua yang mengenali diri ini. Maaf zahir dan batin. ~nk smbg wt assigment~

Comments

Popular Posts