konvokesyen USM ke 40




mesti korang teringat kt post aku yg dlu, a picture with a thousand memories. Akhirnya benda tu terjadi, majlis konvokesyen aku dan kawan2 aku berlangsung. Pada mulanya aku xbrape suka sbb aku mesti akan teringat balik kenangan manis bersama kwn2. Tp last2 aku la antara org yg paling gembira diwaktu itu.

Masa nie aku gunakan btul2 masa aku untuk lepak ngan kwn2, sbb aku takut lepas nie aku xjmpe diorg lg. Walau sibuk mn aku dgn klas aku, aku cuba jugak utk abiskan ms ngan diorg. Aku sronok bila dengar kwn2 aku yg dh bekerja, bercerita mengenai pengalaman kerjanya. Ada juga yang masih dlm pencarian kerja (aku fhm, sekrng mmg susah nk crik keje). Bleh kata the whole week aku akan pusing tapak konvo 4-5 kali sehari.

Individu pertama yg dtg rusdy, and zoe, rindu korg. Rusdy tido bilik aku smpi bpk die dtg. Zoe tido bilik azren pompuan kt saujana. Then lpas2 tue lg ramai aku jmpe, Hafnie, alip, aiman, yan, dira, senang kate ramai giler ar. Bila la lg aku dpt jmpe korg yeak??

Parents aku dtg mlm sebelm konvokesnyen, aku gi amik die ngan cousin aku kt byn lepas, br aku tau yg diorg akan blk pd mlm esok harinya, maksudnya lpas majlis konvokesyen aku, aku lpk ngan diorg kejap, then kn antar diorg blk. Aku sedih dh time tue, nape keseronokkan aku kejap je....tp xpe, aku bersyukur diorg dpt dtg.

Pada hari konvokesyen aku, plan nyer nk pegi klas pagi tu, klas Dr Zainal (international Political economy). Tp bkn nk kate la, mmg aku xde mood nk blaja utk 1 minggu tu. So aku dgn gagah nyer bersama cousin aku gi jmpe Dr Zainal, mntk excuse xdtg klas die aritu, dn dia benarkan. Sronoknyer xterkata. Blk dr jmpe Dr zainal, aku bersiap2 utk pegi tgk zoe n rusdy nyer konvokesyen. Sampai2 je diorg mmg dh kuar dr DTSP (Dewan Tuanku Syed Putra), aku pn trus menyelit amik gmbr ngan diorg.

Settle kt situ, aku gi bwk parents aku ke masjid, sbb time tu hujan, then diorg nk duduk2 kejap sblm masuk DTSP n nk sembhyg zuhur. Lpas duduk2 jap ngan diorg aku pn ke DK K (Dewan Kuliah K) besiap2 pki jubah. Tgh2 pakai ade org sapa aku, "Eh, Ali!!" ko dtg time kau pkai jubah!! tima kasih byk2, even parents aku xdtg tgk aku pki jubah. lpas snap 2 gmbr, ali pn blah, yela aku phm sbb dlm DK K tue ramai giler org, pening kot.

Tgh2 besiap, Hafnie plak dtg, sronok xterhingga nya aku, aku pn tolong dia pki kan kot, jubah, kalong, ngan topi die. His one of my best friend at USM. Sronok nyer time tue, sume kwn2 aku ada.

Pstu msk la aku dlm DTSP, tggu saat barisan aku beratur bak anak itik pulang petang utk nek ke atas pentas. Depan aku Jaya, blakang aku Tanim. Masa ambik skrol tue, tuhan je yg tau betapa puas hati aku, dgn penat lelah aku kt USM nie dh terbayar.

Abis tue, aku pegi la jmpe parents aku. Diorg tggu kt tepi DTSP, amik gmbr skit ngan H/P diorg n terima ciuman n pelukan tahniah. Nk lepak ngan kwn xleh, diorg pn ade parents utk dilayan. But can u imagine after that, aku ngan parents aku duduk 3 org kt tepi DTSP mcm org mati anak! motif?? Bkn arini aku patut bergembira ke? Nape diorg diam? Nape xamik gmbr mcm org lain? nape xsibuk gi studio n amik gmbr family? nape xsibuk nk gi makan ngan family? Semua persoalan tu buat aku sedih...dh la diorg nk blk mlm tue, tp aku ajak mkn xnk, katenyer ramai org. Xpe la, cukup sekadar aku je tau kenapa. Mlas nk cerita lebih.

Then ali msg aku tnye ktnr, lpas aku bgtau die pn smpi. Die tolong snap kn gmbr 2-3 keping, then parents aku pn berlalu ke masjid semula. Tinggal la aku n ali, pstu kitrg gi Dewan Budaya jap utk sesi Fotografi ngan geng2 BaTI. Lpas puas aku berposing ngan panas xterkata, kitorg gi masjid pulang jubah aku sume, then gi A&W beli burger n hotdog, mkn sama2 kt dpn School Computer Science. Thanks to Ali sbb teman aku for the whole day of my convocation. Thanks also to my parents n alang sbb dtg tgk len bergraduasi. Thanks to Along n Kak Yana sbb send len msg "happy convocation" n thanks to angah sbb call len jauh2 dr Jerman sbb nk sembang psl konvokesyen len.


Jutaan terima kasih juga kepada sesiapa yg sudi utk lepak2 ngan aku selama seminggu aku berkonvokesyen.
Rusdy n Zoe- blk KL kite jmpe
Hafnie - bila kite dpt jmpe lg...
alip- thanks sbb blanje aku
yan- gigih pakai jubah awal 2-3 hari
na- nape la ko blk awal
sadatul- thanks la anda i2 sbb sudi bersiarr-siarrr bersama di tpk konvo i2
Sri- wish u all the best to become tv presenter!!
Dira- merata ko begmbr kt USM yea, moga cpt dpt kerja!

and lpas seminggu majlis konvokesyen, dunia aku kembali sperti biasa, bgn awal gi keje, mlm study skit br tido.
Anyway thanks again to everyone!!

Comments

NADIRA SALIM said…
tahniah azrennnnn..
nnti ada time kita jumpa lg..
sesenang ako mai usm..
kita lepak2 kt khaleel..

nape nama ako xda time yg last2 tu..
huhuhuhu..
azren said…
tahniah jugak kt ko..
gembira aku tgk ko nyer facebook,
merata USM ko amik gmbr.
la, terlupe nk letak nama, gitu kan..
hehehe
NADIRA SALIM said…
hahahahhaha..
besa la..
chenta usm kn..
hakhakhak..
tp sayang x dpt gmbo reramai..
spl time2 knvo ritu sgt ssh nk kumpol kwn2 smua kn..
huhuhuhu..
thnx azren..

Popular Posts