MOVIE MOVIE MOVIE

Movie = Filem = Wayang

masa balik cuti aritue aku tergerak nk tgk movie, tgk sensorang xnk la kan (cukup la sumpahan kesorangan kat aku ni). Aku ajak ta'nim gi, kitorg tgk Wall e.


Wall e.
Citer ni psl sebuah robot nie, nama nya walle, keje die kumpul brg2 yg terbuang then die kumpul byk2 (die tekan kuat2 kt bahagian perut die) then die susun jadik bangunan. Sebelum tue die akan kumpul brg2 yg lawa or cambest utk die simpan. Byk gak la die simpan. Akibat lama sgt hidup kesorangan (bertemankan lipas yg baru die jmpe) walle pn jmpe ngan 1 lg robot Putih lawa nmpk lg tersusun dr si walle nie. Kebetulan robot nie jantina nya perempuan, so walle nie pn layan la. (layanan yg sgt menarik, sbb dh lama kesorangan) pastue robot lawa nie (Eve) jmpe bende yg die carik selama nie (pokok/ tumbuh-tumbuhan) ,die simpan n shut down trus.

Walle pn takut la sbb kwn baru die nie mcm dh xlayan die, mcm2 die buat sbb nk hidup kn balik kwn die nie (adegan xlupe kawan, nape la manusia xramai mcm walle nie kan). Die xtggl kn lgsung eve, smpi die ikut si eve nie balik kt spapce ship die yg sebenar nye tmpt baru golongan manusia utk trus kn hidup. (manusia dalam nie sume nek kerusi terbang, diorg xleh jln pn, ckp pn ngan skrin yg ada muka kwn diorg, teruk kan, n mereka sgt gemuk)

lepas si eve nie bg spesimen tumbuhan tue, kapal tue diprogram kn utk blk ke bumi balik. Tp sbb ada masalah skit, xleh balik. Sib baik kapten die nie ada semangat nk blk bumi, so lpas bertungkus lumus ngan eve ngan walle, diorg pn berjaya balik ke bumi.

and they live happily ever after.

rumusan nye, filem nie sesuai utk semua lapisan masy. sbb die ada nie moral yg tinggi. walle xlupe kwn baru die nie, walaupn mcm dh rosak2. Tp still cuba tolong elok kn balik. Kalau manusia tue mesti dh blah dh. Bende nie pn boleh di apply dlm semua hubungan antara manusia yg skrg nie makin menjadi2 teruk nye.

kedua, kesan sikap manusia yg suka buang smpah, so bumi nie pn byk2 sgt smpah pd masa depan tue. So ikut la segala petua Karam Singh Walia yg berkenaan dgn penjagaan alam sekitar.

pastu hari jumaat plak, abg aku blanje tgk citer Don't mess with Zohan

Don't mess with Zohan

aku no komen la citer nie, sbb sepatutnye bg aku citer nie di kelas kan sebagai filem
18 PL or 18 SX, aku bkn org yg konservatif tp bg aku mmg perlu, sbb citer nie die melibatkan negara yg negara kita xleh ada pape hubungan langsung (israel) then, citer nie byk babak yg melibatkan hubungan sex lelaki n perempuan n mendedahkan bdn perempuan. So kalau U, mesti mak bpk yg berduit akan bwk anak2 diorg yg naif lg xtau pape, tetiba bile tgk citer nie trus tau pape. Xke bahaya tue, dengan kata lain xsesuai la.

so
sinopsis die aku malas la nk citerm tgk sendiri yea.

Comments

Popular Posts