peristiwa jumaat mlm sabtu ku

semalam kitorang sekeluarga nak kuar makan. Kat rumah kitorg nie sandal or selipar selalunya xcukup sebab masing2 tinggal asrama, so tertinggal la ape la. So nak dijadikan cerita, selipar bapak aku yg aku selalu gune dia dah amik, selipar abang aku pun die dah pakai Aku pun carik2 la kot ade selipar lain yg tak digunakan. Mak aku plak cakap yang "selipar ada lagi tu, tah terselit mana-mana ke", sedang kan sebenarnye memang tak ada.

So aku pun amik tindakkan drastik, amik selipar mak aku tue yang sedikit tinggi ditumit, pakai gi makan. Diam terus mak aku tak kata pape (terdiam membisu + terkesima + sentap). Hahahahaha, nakal betul anak die sorang nie. takde la, abih tue aku nak pakai ape kan. Nasib baik la tempat makan tue pun gelap, tak menonjol sangat, org pun tau tau selipar yang aku pakai tue sebenarnye selipar pompuan. Hahahahaha, lepas makan terus mak aku carik kedai selipar, belikan untuk aku....malu la konon, itu la peristiwa jumaat malam sabtu yg tak akan aku lupakan.

p/s: jangan jadik macam budak yangg diceritakan tue, takbek melukakan hati seorang ibu atau ayah. So lain kali jangan buat lagi tau....hehehehe

Comments

Popular Posts