Terminator Salvation



semlm abg aku ajak gi tgk monsters vs allens, tetiba pg td tukar plan sbb nk tgk citer terminator salvation...fine, aku ikot je, lpas, byr bill tepon kitorg pn smpi la kt alamanda, parking, aku pn jln gi MPH jap, sj nk tgk buku2...tetiba aku terjmpe buku yg aku crik slame nie, buku yg aku translate akhirnya aku dpt pegang, lihat, dn bc...hahahhaa, puas xterkata...aku pn beli sekeping, simpn wt bukti dowh...aku akan tggu lg 3 buku yg akan diterbitkn...

k, then kitrg gi la tgk tiket2 wayang utk arinie, awal plak aku rs, yea la, kul 11 dh terpacak kt situ, tp xpela, nk tgk citer nie kn, memula aku mcm xnk tgk gk sbb Arnold Alois Schwarzenegger x blakon lg, tp why not give a shoot right? watak John Connor dipegang oleh Christian Bale. mcm kite tau citer nie watak utama die john connor, tp dlm citer nie,a de sorg watak br name nyer Marcus Wright...die nie banduan, tp seblm die dihukum mati, sorg Dr nie nie Dr. Serena Kogan mntk marcus jdk die pnye bhn ujikaji, utk diuji kununnyer jdk penyelamat dunia 1 hari nnti...lpas die sain surat tue, citer die pn mula...die bangkit masa john connor br abis 1 misi menyelamat yg gagal...marcus tetiba hidup n kuar dr dlm tanah (mati idop blk la tu)
then die jln utk mencari sesiapa yg ada...bile die smpi L.A. Die terserempak ngan 1 terminator, nk bunuh die, tp kyle reese slamat kn die dgn kwn lg sorg star...die diceramah mengenai situasi ps masa i2, sbb si marcus xtau ape yg d jdk ngan dunia ms tu...dlm masa yg sama john connor dpt tau yg die dlm senarai no 2 utk dibunuh, sbb no 1 kyle reese, die xtau kyle reese tue sape, then die kene crik gk sape gerangan si kyle...marcus nie plak ckp ngan kyle tolong bwk die pegi jmpa bos robot2 nie, kunun nk lanyak la, tp kyle ckp jmpe si john connor, die bleh bwk gi tmpt robot tue...otw die nk pegi tue, diorg kene serang dgn umat2 robot yg xpenah abis kene tmbak nie...last2, kt jambatan, diorg pn kene rembat kecuali si marcus nie, then marcus jln2, die jmpe ngan sorg pompuan nie, Blair Williams yg juga seorg juruterbang yg cuba utk slamat kn die sblm nie masa kene serang dgn robot2 tue...otw ke pejabat resistance, br blair tau yg si marcus nie sebenarnye sebuah robot tp ade jantung, sbb tue die ade prasaan mcm org...tp marcus kene tangkap ngan john connor sbb die xpercaye yg marcus nie bleh tolong, sbb die nie kn robot...

last2, lpas die cube lari kn diri ngan blair, die mntk john percay akt die skali je, then john percaya n bg die PDA so nnti senang nk contact n bg maklumat kt john nie...bile dh smpi kt ibupejabat skynet, br si marcus tau yg die diubah jdk cyborg slpas die mati oleh Dr. Serena Kogan utk jdk spy kumpul maklumat psl resistance nie...then, die marah, die pn cabut cip yg ade kt blakang kpale die sbb xbg kene kawal dgn skynet...tp lastly, dia berjaya kuar gak drtmpt tue dgn john connor dlm keadaan cedera parah, then diorg wt pembedahan dgn si marcus nie bg john connor jantung die...-tammat- guess what, arnold ade blakon citer nie, jdk terminator, die kuar dlm scene last2 ms kt skynet...so utk review movie kali nie aku bg B+ citer nie...next movie is transformer, can't wait to watch that...

Comments

Popular Posts